Kwaliteitsbeleid

Het kwaliteitsbeleid van Cleverland is gericht op het voldoen aan de klantenwensen en de daarbij behorende wettelijke eisen, waarbij rekening gehouden wordt met de behoeften en verwachtingen van stakeholders en relevante in- en externe ontwikkelingen. Hierbij streven wij naar continue verbetering. Deze verbetering wordt aantoonbaar gemaakt door betere prestaties en de evaluatie daarvan in de periodieke evaluaties en de jaarlijkse Directiebeoordeling.

Het jaarplan is een officieel document dat binnen de organisatie beschikbaar is voor medewerkers. Het beleid is op verzoek ook voor relevante stakeholders beschikbaar in digitale vorm (PDF).
Om aan de eisen, wensen en verwachtingen van relevante stakeholders, waaronder de relevante wetgeving te voldoen, heeft de directie van Cleverland het kwaliteitsmanagementsysteem opgezet.

Dit managementsysteem is opgezet en ingevoerd met in achtneming van de in- en externe issues die onze prestaties kunnen beïnvloeden, de behoeften en verwachtingen van belanghebbenden en alle overige eisen die in ISO 9001:2015 zijn opgenomen. Wij hebben bij het vaststellen van beheersmaatregelen een risico-inventarisatie en evaluatie toegepast.
De kracht van onze organisatie ligt in de persoonlijke betrokkenheid van medewerkers en de korte communicatielijnen. Er kan zeer snel geschakeld worden op het gebied van planning van projecten, maar ook in het geval er een afwijking in het veld optreedt. Klanten weten dit te waarderen.

De directie van Inter Cleverland streeft naar continue verbetering en wilt dit realiseren door:
• Meer aandacht voor strategisch management (wat willen partners en belangrijke klanten op de langere termijn).
• Structurele aandacht voor risico gebaseerd denken.
• Aandacht voor kwaliteitsmanagement door communicatie via de directiebeoordeling en periodiek tea overleg

De directie heeft zich tot taak gesteld erop toe te zien dat het kwaliteitsbeleid en de kwaliteitsdoelstellingen ook bekend zijn bij inhuurpersoneel en leveranciers. Wij zullen voldoen aan compliance verplichtingen en aspecten die door onze belanghebbenden als belastend worden ervaren.

Verder is het beleid tevens gericht op het voortdurend verbeteren van de functionaliteit van het kwaliteitssysteem, onze producten en diensten. Daartoe worden meetbare doelstellingen geformuleerd met bijbehorende acties. De resultaten worden jaarlijks geëvalueerd en getoetst aan de geformuleerde doelstellingen in de directiebeoordeling. Dan vindt er ook een herbeoordeling van de belangen van stakeholders, de interne en externe issues en de inhoud van het risicoregister.